Kā izveidot produktu aprakstus, kuri piesaistīs un palīdzēs pārdot

Kā izveidot produktu aprakstus internetveikalā?

Mūsdienās izveidot interneta veikalu ir viegli un tas neaizņem daudz laika. It sevišķi, ja to nedara pats, bet ar programmētāja palīdzību. Izstāsti savas vēlmes un interneta veikals tiks izveidots. Tālāk jau salikt produktus, preces, pakalpojumus, kā arī pievienot attēlus un aprakstus ir paša uzņēmuma rokās. 

Bet, ar funkcionāli ērtu, dizainiski skaistu interneta veikalu nav pietiekami, lai pārdošanas apjomi augtu un tiktu piesaistīti arvien jauni interneta veikala klienti. Kā arī noteikti interneta veikala pārdošanas apjomus neveicinās nepilnīgi un pavirši produktu apraksti. 

Kā lai izveido aprakstus, kuri palīdzēs veicināt pārdošanas apjomus, piesaistīs uzņēmumam uzmanību un radīs atšķirību starp konkurentiem? Kādu informāciju tieši jāpievieno produkta aprakstam, lai pārliecinātu pircējus pievienot preci “Grozam”? To uzziniet lasot tālāk, kā māksla veidot radošus produktu tekstus radīs interneta veikalam informatīvu, autentisku un pārliecinošu iespaidu! Galvenais, ievērot dažus vienkāršus pamatnosacījumus. 

 

Pamatnosacījumi, kā uzrakstīt lieliskus produktu aprakstus:

Padomājiet par savu produktu/pakalpojumu no klienta skatu punkta. Apdomā kas ir neskaidrs un kādus jautājumi varētu rasties pirmo reizi ieraugot vai uzzinot par produktu/pakalpojumu;

  1. Vienmēr iekļaujiet visas svarīgākās detaļas: izmērus, materiālus, termiņus, sastāvu, lietošanas laiku, u.c.;
  2. Radi stāstu par savu produktu/pakalpojumu, lai tas liktos īpašs ne tikai pašam, bet visiem;
  3. Radi viegli un ātri izlasāmus tekstus, kuros ir ātri uztverama informācija “lasot pa diaognāli”;
  4. Pievieno klientu atsauksmes un sociālo tīklu platformu saites;
  5. Optimizē SEO draudzīgus produktu/pakalpojumu aprakstus.

Šos nosacījumus izdrukājiet kā checklistu un pārskatiet, kad pievienojat produktus/pakalpojumus interneta veikalā. 

 

1. Produktu/pakalpojumu aprakstos iekļauj atbildes uz klientu jautājumiem

Iepērkoties interneta veikalā tiek veidots un radīts uzticības loks starp pircēju un produkta vai ražotāju. Nav iespējams ne klātienē apskatīt, ne aptaustīt, ne uzmērīt vai izmēģināt preces, kuras pircēji vēlas iegādāties. Tāpēc uņēmumam ir jānodrošina maksimāli atbilstošs produkta apraksts un bildes, lai klientam pēc pirkuma veikšanas nav vilšanās un neseko pirkuma atgriešana. 

Lieliski ir iekļaut produktu/pakalpojumu aprakstos atbildes uz visbiežām uzdotajiem klientu jautājumiem. Tas ietaupīs laiku gan klientam, gan uzņēmumam. Klients būs ieguvis atbildes uz neskaidrajiem jautājumiem uzreiz, bet uzņēmuma pārstāvim nebūs jāatbild uz vieniem un tiem pašiem jautājumiem ik pēc piecām minūtēm. 

Ja nav skaidrs, kādi varētu būt klienta jautājumi, variet vadīties pēc šiem:

  • Kādi ir preces izmēri (saliktā, salocītā, izklātā, iepakotā veidā)? 
  • Kā man tas derēs? 
  • Kur tas ir ražots?
  • Kādas ir produkta/pakalpojuma lietošanas īpašības/ilgmūžība?
  • Kāpēc šis produkts/pakalpojums maksā tik dārgi?
  • Kādi būs mani ieguvumi, ja es šo produktu/pakalpojumu iegādāšos?
  • Kā šis produkts/pakalpojums spēs uzlabot ikdienu un palīdzēt man? 


 

2. Vienmēr iekļaujiet aprakstos daudz un dažādas produktu detaļas

Kad tiek veidoti teksti mājaslapām, bieži nākas dzirdēt: “Nelietojiet pārāk daudz teksta”, vai “Cilvēki internetā nelasa daudz”. Lai arī daļēji tam varam piekrist, noteikti ir nepieciešams iekļaut un norādīt visas svarīgās un nepieciešamās detaļas un produkta specifikācijas. Tādā veidā klienti detalizēti uzzinās, ko saņems, savukārt, uzņēmums var pasargāt sevi no produkta vai preces atgriešanas. Noteikti jānorāda izmērs, svars, krāsa, materiāls, kur ražots, galvenās īpašības u.c.. Produkta specifikācijas un detalizētas informācijas norādīšana parāda arī, ka uzņēmums lieliski pārzina to, ko pārdod. Tādējādi tiek radīta klientu uzticība zīmolam. Noteikti nevajag norādīt nepareizu informāciju! Labāk mazāk informācijas, nekā tā ir neprecīza. 

 

3. Pastāstiet stāstu, kas palīdzēs produktiem un precēm atšķirties no konkurentiem 

Ļoti reti kuram produktam vai precei nav konkurentu. Tāpat arī ir diezgan liela iespēja, ka Jūsu produkts vai prece (vai līdzīga) ir pieejama no lielajiem  interneta mazumtirgotājiem par krietni zemāku cenu. Tāpēc ir jārada produkta vērtība tā aprakstā, jo pircēji ir daudz vairāk motivēti pirkt mūsdienās preci ar pievienoto vērtību nekā izvēlēties tikai pēc cenas faktora. 

Piemēram, Jūs noteikti varat jebkurā vietējā veikalā atrast sieru, kas maksā lēti un garšo labi. Bet, ja Jūs tirgojat sieru interneta veikalā, kas nespēj konkurēt ar zemāko cenu, tad lielisks palīgs būs saistošs produkta apraksts. Piemēram, var pastāstīt kā siers tiek ražots, aprakstīt garšas nianses, kas liek siekalām saskriet mutē, pastāstīt interesantu stāstu kāpēc sieram ir tāds un ne savādāks nosaukums (piemēram, tas ir nosaukts siermeistara sievas vārdā). Šie nelielie stāstiņi, kas ietērpi dažos teikumos pie produkta apraksta, var būt izdomāti, bet tiem ir jārada sajūta, ka tiek pirkts kas īpašs un nekur citur nenopērkams produkts. 

 

4. Radiet labu produktu/pakalpojumu aprakstus, kurus ir viegli un ātri “izlasīt pa diaognāli”

Vienmēr teksts ir jānoformē tā, lai tas būtu viegli saprotams un izlasāms uz jebkuras ierīces. Virsraksti, apakšpunkti, īsi paragrāfi, daudz bildes, tie ir elementi, kas palīdz pircējiem iepirkšanos interneta veikalos padarīt ērtāku un ātrāku. Vislabāk pieturēties pie viegli saprotamas valodas, bez sarežģītiem vārdiem. Teksti jāraksta atbilstoši mērķauditorijai. Ja produkts ir paredzēts lietošanai inženierim, tad daudz vairāk ir jāiekļauj speciāli termini un produkta detaļas. Savukārt, ja dizaina studentiem, tad lielāka nozīme jāpievērš stāstam par produktu. Ja mērķauditorija ir dažāda, tad vislabāk ieturēt vienkāršu valodu, jo tā to sapratīs visi. 

Kāpēc vienkāršu valodu? Pārāk sarežģīti teksti var atbaidīt un rada vēlmi meklēt nepieciešamo produktu citur, jo potenciālajam klientam rodas neskaidrība par pašu produktu. 

Kā balansēt stāsta stāstīšanu ar “lasīšanu pa diaognāli”? Vislabāk ir uzrakstīt īsu, aprakstošu paragrāfu un tad pievienot apakšpunktus. Tādā veidā teksts būs piemērots gan tiem, kas vēlas visu izlasīt, gan tiem, kuri vēlas ātri “pārskriet” tekstam (šī pircēju grupa visticamāk izlasīs tikai apakšpunktus, tāpēc tur jānorāda pats svarīgākais, ko vēlaties pateikt). 

 

5. Pievienot klientu atsauksmes un novērtējumus

Kāpēc potenciālajiem pircējiem interesē, ko domā citi par Jūsu produktu, preci vai pakalpojumu? Tāpēc, ka atsauksmes ir spēcīgs psiholoģisks motivātors. Pirms kāds vēlas lekt nezināmajā un iegādāties kaut ko interneta veikalos, ir svarīgi atrast labas vai sliktas atsauksmes no citiem. Jo nevienam jau nepatīk slikta pieredze un veltīgi iztērēta nauda. Atsauksmes arī rada uzticību uzņēmumam, ja potenciālais klients ir nonācis Jūsu interneta veikalā pirmo reizi vai dzird par Jūsu uzņēmumu pirmo reizi. Atrodot sliktas atsauksmes vai neatrodot tās vispār, ir liela iespēja, ka potenciālais klients būs pazaudēts uz ilgu laiku vai pavisam.

 

6. Radi SEO draudzīgus produktu aprakstus

Klienti nav vienīgie, kas lasa Jūsu mājaslapu. Arī meklētājtīkli. Ir svarīgi produktu aprakstu tekstus pielāgot un izveidot SEO (Search Engine Optimization) draudzīgus, lai tie parādītos Google.com meklētājtīklā. 

Noteikti pārdomājiet un sāciet ar produktu aprakstiem. Tiem jābūt skaidriem, atslēgvārdiem atbilstošiem nosaukumiem. Vislābāk dažos vārdus ar precīzu raksturojumu nodefinēt produktu nevis norādīt abstraktus kolekcijas nosaukumus vai ciparus. 

Tālāk pārliecinieties, ka pašā produkta aprakstā ir arī nosaukumā izmantotie atslēgas vārdi un produktu visvairāk definējošie atslēgas vārdi. Kā arī, ja, piemēram, Jūs tirgojat sieru, tad vārdam “siers” noteikti ir jāparādas arī aprakstā. 

Nekopējiet ražotāju tekstus vai citu interneta veikalu tekstus. Savādāk lielākas mājaslapas izkonkurēs Jūsu pozīciju, pateicoties savai lielajai apmeklētāju plūsmai.

Pilnu aprastu par SEO ieradumiem, kas paaugstinās pozīcijas Google meklētājā, variet izlasīt mūsu iepriekšējā rakstā šeit

Protams, eksistē arī produktu aprakstu ģenerātājprogrammas, bet kāpēc izmantot kaut ko mākslīgi ģenerētu, ja Jūs paši varat uzrakstīt unikālus tekstus? 

Mēs, KG-Dizains, ceram, ka šajā rakstā esam Jūs pārliecinājuši, ka nav nemaz tik grūti radīt saistošos tekstus un tas noteikti būs ieguldītā laika vērts. 

Ja vēl Jums nav savs interneta veikals vai vēlaties izveidot jaunu, rakstiet uz [email protected] ‬un sarunāsim tālākas detaļas atbilstoši jūsu uzņēmuma vēlmēm un vajadzībām.