wrapkit

6 ieradumi, kas paaugstinās Jūsu pozīcijās Google meklētājā

Ikviens vēlas lielāku mājaslapas apmeklējumu, vai ne? Bet vai jūs darāt visas mazās lietas, kas palīdz palielināt pozīcijas meklētājos ar katru jauna attēla augšupielādi vai satura atjaunināšanu?

Izveidojot pareizos ieradumus no paša sākuma, Jūsu mājaslapa vienmēr būs formā, un cerams, rezultātā iegūsiet bonusa punktus no Google.

Labā ziņa ir tā, ka šis raksts ir par ikdienišķiem ieradumiem, kuri Jums palīdzēs. Sāciet pielietot šīs metodes savā ikdienas darbā mājaslapā un ilgtermiņā plūciet augļus, kurus Jums nesīs šie vienkāršie SEO* paradaumi.

*SEO(Search Engine Optimization) ir darbību kopums, ko veic mājaslapas saturā, kodā, struktūrā, ar mērķi paaugstināt mājaslapas pozīcijas meklēšanas rezultātos, lai saņemtu lielāku apmeklētāju plūsmu.

 

 

1. Veidojiet kvalitatīvu saturu

Veidojiet kvalitatīvu saturu

Labas Jūsu mājaslapas pozīcijas Google meklējumos sākas ar labu saturu. Ne par velti mārketinga speciālisti apgalvo, ka “saturs ir karalis”.

Kvalitatīvs saturs ietver tekstu, attēlus, video un elementus, kuros lietotāji vēlas iedziļināties. Tas var būt jautrs vai informatīvs, spēle vai e-komercija, īsā vai garā formā. Nepastāv īstā burvju formula, svarīgi ir, ka saturs ir saistīts ar jūsu mājaslapas nodarbošanās virzienu un ir labi konstruēts un veidots. Kad saturs ir uzrakstīts, piedomājiet pie āķīga virsraksta, kurš liktu lietotājam apmeklēt Jūsu mājaslapu un izlasīt to.

 

Kvalitatīva satura pazīmes:

  • Saturam jābalstās uz reāliem datiem un faktiem. Kā arī tam jābūt viegli lasāmam un bez gramatiskām kļūdām.
  • Saturam ir jāsaskan ar Jūsu mājaslapas vai zīmola mērķiem. Nerakstiet par ponijiem un vienradžiem, ja nodarbojaties ar celtniecību. Saiknei ir jābūt vienmēr starp saturu un jūsu darbības virzienu.
  • Ja ar Jūsu saturu dalās sociālajos tīklos, tā ir laba zīme. Sociālie tīkli darbojas kā mērinstruments, ar kuru Jūs varat noteikt sava satura kvalitāti. Ja mijiedarbība ir zema, piedomājiet par to, kā padarīt Jūsu saturu pievilcīgāku lasītājam.
  • Saturam ir jābūt arī pietiekami garam. Labs apjoms sākas no 300 vārdiem vienā lapā. Protams, šis parametrs nav akmenī kalts. Galvenais ir saglabāt satura vērtīgumu.
  • Saturs nosaka jūsu uzticamību un autoritāti jūsu jomā. Atsauksmes, konkrētu gadījumu izpēte un apskati ir labs veids kā sākt.

 

2. Veidojiet atsauces uz uzticamiem avotiem

Uzticami backlinki

Neaizpildiet savu saturu ar bezjēdzīgām saitēm(linkiem) lai tikai sasniegtu apjomu. Izmantojiet jēgpilnas saites, kuras nes reālu pienesumu stāstam, kuru Jūs cenšaties pastāstīt caur savu saturu.

“Dažiem domēniem ir lielāka uzticamība un autoritāte nekā citiem, tāpēc mērķējiet uz tiem”.

Mēģiniet pielietot abu veidu saites – gan iekšējās, gan ārējās. Jūsu interesēs ir arī novirzīt lietotāju savā mājaslapā uz citu lapu, ne tikai uz ārējām lapām. Piemēram, Jūs variet piedāvāt lasītājam citus savus rakstus, sadaļā Jaunumi.

Padomājiet kādas ārējās saites Jūs izmantojat. Vai šīm saitēm ir kāds sakars ar Jūsu novirzienu, produktu, zīmolu vai uzņēmējdarbību? Tāda veida saites ir augstu vērtējamas, kamēr neatbilstošas saites būs vien lieks laika patēriņš.

Linku autoritāte ir pietiekami nozīmīga. Dažiem domēniem ir lielāka uzticamība un autoritāte nekā citiem, tāpēc mērķējiet uz tiem. Lūk neliels ieskats, kādu paplašinājumu domēni ir lielākā cieņā Google acīs:

  1. .gov
  2. .edu
  3. .org
  4.  .com
  5. .jebkas cits

 

Mēģiniet ieturēt balansu starp šīm saitēm. Un lūdzu nepārcentieties ar apjomu, jo pārāk liels apjoms aizvedīs lasītāju prom no Jūsu mājaslapas. Kā arī neaizmirstiet par sociālajiem tīkliem, jo tie arī tiek uztverti kā uzticami.

 

3. Nodrošiniet lietotāja drošību

Drošība SSL/TLS sertifikāts

Google jau brīdina tīmekļa vietņu īpašniekus, ka SSL/TLS sertifikātam ir liela nozīme un tas ietekmēs Jūsu pozīciju meklējumu rezultātos. Pārbaudiet vai Jūsu mājaslapa ir droša. Kad ievadot savu mājaslapas domēnu interneta pārlūkprogrammā un atverot to parādās uzraksts “Nav droši”, sāciet aizdomāties par uzlabojumiem.  Otrs variants kā pārbaudīt ir atverot savu mājaslapu apskatīties kāds protokols ir priekšā domēnam. Ja ir http://, tad Jūsu mājaslapa nav droša, bet ja ir https://, tad apsveicam, Jūsu mājaslapa ir droša un tai ir SSL/TLS sertifikāts.

Pārslēgšanās uz drošu mājaslapu var nebūt vienkārša, bet ilgtermiņā tas noteikti atmaksāsies.

Ja Jūsu mājaslapā ir internetveikals, tad Jums par šo ir jāpadomā vēl nopietnāk, jo caur Jūsu lapu plūst liels apjoms ar lietotāju datiem, kā arī maksājumu informācija.

 

4. Padomājiet par ātrumu

Mājaslapas ātrums

Mājas lapām ir jābūt ātrām. Tas attiecas uz lapas ielādi katrā ierīces veidā. Mājaslapa ir tik ātrā, cik tās lēnākā lapa.

Liela nozīme mājaslapas ātruma optimizēšanā ir failu izmēriem, nepārpildiet to ar liekiem liela izmēra failiem. Piemēram, ja Jums ir nepieciešama ikona kaut kur, izmantojiet fontu, nevis attēlu. Augšupielādējot bildes pārbaudiet to izmēru un pārliecinieties, vai tas ir pietiekami mazs, lai neapgrūtinātu mājaslapas ielādi.

Daži padomi, ko variet darīt lietas labā:

  •  Apsveriet iespēju pievienot rīku, kurš automatizēti palīdzēs saspiest pārāk lielus attēlus.
  •  Palaidiet Google PageSpeed Insights testu, lai noskaidrotu, kādi iemēsli varētu būt ātrdarbības traucējumiem.
  •  Izmantojiet kešatmiņas spraudni, jo īpaši, ja izmantojat WordPress.
  •  Izvēlēties asinhronus skriptus.
  •  Likvidējiet neizmantotos spraudņus, rīkus un kodus, kuri var samazināt Jūsu mājaslapas ātrumu.

 

5. Aprakstiet visu

Aprakstiet visu

Meklētāji spēj nolasīt tikai vārdus. Bet Jūsu mājaslapā nav tikai teksts, ir arī fotogrāfijas, video, grafiskie materiāli un cita veida saturs. Bet kā gan lai meklētājs saprot, kas tur ir attēlots?

Jums ir divas iespējas.

1. Vienmēr, pirms augšupielādējiet failu, piešķiriet tam faila nosaukumu, kurš labi raksturo, ko tas fails satur. Piemēram, ja augšupielādēsiet attēlu kur kaķis spēlējas ar peli, neatstājiet attēla nosaukumu kā fdfgd44232cfd.jpg, bet pārsauciet to uz kakis-spelejas-ar-peli.jpg.

2. Otra iespēja ir pēc augšupielādes ievadīt “alt text”. Tas ir teksts, kas paskaidro faila saturu. Piemēram, uzbraucot ar peli uz attēla un pagaidot, pelei blakus parādās mazs teksta logs, kas paskaidro attēla saturu. Dažos mājaslapas pārvaldības paneļos ir iespēja ievadīt šo “alt text”, dažos nav, daži paši pielāgo tekstu pēc faila nosaukuma.

Vēlviens piemērs. Ja Jūs mājaslapā veidojiet jaunu lapu, piemēram, “Mūsu darbi” un Jūsu mājaslapas vadības panelī ir tāda iespēja, tad norādiet URL nosaukumu. Optimālā gadījumā saite uz Jūsu darbiem izskatīsies šādi: www.domens.lv/musu-darbi. Bet ja saite izskatās šādi: www.domens.lv/dfs35rsasd, tad lietotājam caur meklētāju būs grūti atrast Jūsu darbus.

 

6. Nekopējiet, atjaunojiet!

Nekopējiet, atjaunojiet

Daudzi mājaslapu pārvaldnieki piekopj neapzinātu darbību kopētu tekstu ievietot vairākās vietās mājaslapā. Nedariet tā! Ja tekstam ir jābūt katrā lapā mājaslapā, tad ievietojiet to header vai footer sadaļā.

Google robota mākslīgais intelekts paliek aizvien attapīgāks. Ja Jūs apzināti kopējat vienu un to pašu tekstu vairākās lapās, ar mērķi pacelt sevi augstāk meklētāju rezultātos, man Jums ir sliktas ziņas. Google necieš kopijas un dublikātus. Rezultātā Jūs saņemsiet tieši pazeminājumu, nevis paaugstinājumu rezultātos.

Ja Jums ir saturs, kurš lielākoties ir nemainīgs, bet ik pa laikam tomēr ir jāpamaina, nekopējiet to. Vienkārši izlabojiet un padalieties ar saiti atkārtoti.

 

 

Kopsavilkums:

Ja Jums iepriekš nebija šādi ieradumi, tad ir vērts apsvērt iespēju pārbaudīt senākus ierakstus mājaslapā un veikt viņos labojumus. Padariet to sev par mērķi ievērot šos ieradumus, kā arī neaizmirstiet par pareiziem virsrakstiem, alt un meta tagiem.

Ik pa retam variet atkārtot Google PageSpeed Insights testu un pārbaudīt kas Jūsu mājaslapu apgrūtina. Ir vēl daudz un dažādu metožu, lai uzlabotu pozīcijas Google meklētājā, par kurām mēs Jūs informēsim nākotnē, bet pats galvenais ir radīt saturu savā mājaslapā, kas sniedz reālas atbildes un pienesumu lasītājam.