Saturs, kas spēj pārdot

 

 

Saturs ir vissvarīgākais aspekts tīmeklī, tāpat kā žurnāliem un avīzēm. Nav svarīgi, kāda veida mājaslapa jums pieder, tai vajadzētu saturēt saturu. Saturs ir tā galvenā atšķirība starp veiksmīgām mājaslapām, un ne tik veiksmīgām mājaslapām.

Mājaslapu reklamēšana un mārketings ir vienlīdz svarīgi, lai mājaslapa sasniegtu rezultātus, tomēr saturam ir daudz lielāka nozīme tikai tāpēc, ka tas ir pamats mājaslapai. Neatkarīgi no tā, cik aktīvi jūs reklamējat savu vietni, ja jums nav satura, kas piesaista, jūsu vietne nespēs sasniegt mārketinga augļus. Lasītāji apmeklē jūsu vietni, lai lasītu saturu. Mārketings ir tikai rīks, lai pievilinātu lasītājus, bet galu galā saturs ir tas, kam patiesi ir nozīme.

 

Spēja izteikt idejas rada lielisku saturu

Laba satura radīšana ir māksla. Lai izveidotu labu saturu, nepieciešama ilga pieredze, neveiksmes un zināšanas. Un arī autoram vajadzētu būt visaptverošām zināšanām, kā arī pieredzei un kompetencei, lai izraktu faktus un izveidotu lielisku saturu.

Pieredze rāda, ka satura radītāji bieži vien pazaudē raksta jēgu, dzenoties pakaļ pēc ideālās formulas, pēc kuras var uzrakstīt „perfekto saturu“. Saturu nevajadzētu radīt pēc formulām. Tas attiecas ne tikai uz gramatiku un teikumu uzbūvi, bet arī par to, kā idejām piešķirt spārnus. Ideja ir satura pamats. Labi satura veidotāji zina kā ideju savīt kopā ar faktiem, galā to noslīpējot ar perfektu gramatisko apdari. Tādā veidā ir jāizveido saturs un, lai to izdarītu, būtu jāietver noteikti fiksētie principi, kuri tiks apskatīti tālāk rakstā.

 

Saturam vajadzētu būt ar dziļumu

Nevienam nepatīk lasīt vienkāršu, sausu informāciju un garlaicīgus datus. Ir daudz mājaslapu, kas sniedz tieši tādu informāciju. Lasītāji ir kļuvuši gudrāki. Tiem ir apnicis lasīt to pašu veco stāstu, kuru dažādās mājaslapās ir pārrakstījuši dažādi autori.

Lasītāji dod priekšroku saturam, kas viņus ved uz nezināmu domēnu. Lasītājiem ļoti patīk lasīt jaunus viedokļus par sev interesējošiem jautājumiem. Tēmas varētu būt novecojušas, taču vairums lasītāju raugās, cik atšķirīgi saturs ir aplūkots tēmā. Vai tas ir devis jaunu skatījumu uz lietām?

Lasītājiem patīk baudīt saturu, tik ilgi, kamēr tas aizrauj. Interesi var radīt tikai tad, ja saturs ir dziļi izpētīts un atspoguļots faktos ar unikālu nostāju. Tas ir tieši tas, kas jādara katram satura veidotājam. Viņam vajadzētu iemācīties skatīties ārpus fasādes un meklēt retus faktus par šo tēmu. Tas noteikti nav viegli. Lai izveidotu saturu ar dziļumu, ir svarīgi spēt ieskatīties dziļi tēmas iekšienē un pēc tam atrast vārdus, lai izteiktu to, ko tikko redzējāt.

 

Veidojiet saturu noteiktai mērķauditorijai

Katrai mājaslapai ir sava auditorijas bāze. Satura veidotājiem vajadzētu uzzināt par lasītājiem, kuri galu galā lasīs viņu saturu. Žurnāli pazīst savus lasītājus, un tāpēc viņi vēlas, lai saturam būtu pievilcība, lai tas viņu lasītājus apmierinātu. Tā tam vajadzētu būt arī mājaslapu saturu veidotājiem. Piemēram,  žurnāli nevēlas, lai satura veidotāji vienkārši izstrādātu saturu, nekoncentrējoties uz žurnāla stilu un virzienu. Katram žurnālam ir noteikts stils un noteikts virziens, un viņu lasītāji ir pieraduši lasīt saturu šādā stilā.

Ja esat nolēmis rakstīt saturu kādam uzņēmumam, pārliecinieties, vai saprotat viņu vēlmi pēc noteikta stila. Nebūtu brīnums, ka uzņēmums parasti ievēro noteiktus stila modeļus visiem saviem izdevumiem. Žurnāliem ir arī noteikts tonis, kuru viņi izmanto savā saturā. Satura veidotājiem vienmēr vajadzētu saprast pasūtītāju stilu un toni, pirms rakstīt saturu. Ir daudz labu saturu, ko publicētāji noraida tikai tāpēc, ka šāds saturs neatbilst uzņēmuma virzienam un tonim. Veiksmīgi satura veidotāji ļoti cenšas pielāgot savus darbus atbilstoši uzņēmuma prasībām.

 

Saturs ir jāveido, lai savaldzinātu auditoriju

Kā uzbudināt lasītājus? Vai esat kādreiz domājuši par to, kas liek lasītājiem noklikšķināt? Ne vienmēr perfekta gramatika piesaista lasītājus. Gramatiskām kļūdām nekad nevajadzētu būt jebkura satura sastāvdaļai, bet ar labu gramatiku vien nepietiek. Satura veidotājiem jāiemācās spēlēties ar vārdiem. Visi māk runāt, tomēr ne visi to dara efektīvi. Tas pats ir ar satura veidošanu.

Jo vairāk jūs aizkavēsities pie tēmas un pilnībā iedziļināsieties, jo labāk varēsiet izvērst savas idejas un radīt saturu, kas radīs iespaidu lasītāju prātā. Tas ir tas, ko meklē lasītāji. Arī satura valoda dod ievērojamu ieguldījumu lasītāju intereses raisīšanā. Jebkura satura viegla plūsma ar patīkamu valodu ir būtisks elements tā veidošanas laikā. Arī jūsu lasītāju raksturs nosaka, kā jums vajadzētu veidot savu saturu.

 

Izmantot sarunvalodu?

Sarunvalodas saturs ir efektīvāks. Sarunvalodas patiesā priekšrocība ir tā, ka jums ir iespēja izraisīt lasītāja interesi. Lasītāji iznāk no satura domājot, ka tas ir skāris kādu viņu dzīves aspektu. Lasītājs to var saistīt ar savu dzīvi, un tāpēc tas veido interesi lasītājā.

Tiem, kas blogo, ieteicams blogos izmantot sarunvalodas toni, jo lasītāji to uzskata par saistošāku un relaksējošāku. Pat drukāti žurnāli dod priekšroku sarunvalodas saturam, jo žurnāli ir domāti, lai sniegtu intensīvu informāciju nomierinošā tonī.

Nevienam nepatīk lasīt nopietnas lietas trešās personas garlaicīgā tonī. Satura veidotājiem vajadzētu izmantot nopietnu formālu saturu tikai tad, kad viņiem tiek lūgts aizpildīt uzņēmuma mājaslapu ar informatīvu saturu.

 

Kopsavilkums

Katram tomēr var būt savs stils. Galvenais ir mācēt izjust savu lasītāju. Ja jūsu veidotais saturs var aizkustināt lasītājus, tad jebkura satura stils ir tā vērts. Satura veidotājiem ir jāsaprot, ka viņu darbu labākie tiesneši ir lasītāji. Un, ja viņiem nepatīk jūsu darbs, ir pienācis laiks pāriet uz citu stilu.