Ko sagaidīt no SEO izmaiņām 2021. gadā?

Ko sagaidīt no SEO izmaiņām 2021. gadā?

Tehnoloģisko sasniegumu un progresa temps SEO nozarē it nemaz nemazinās, bet tieši uzņem apgriezienus. Piemēram, meklētājprogramma Google katru gadu veic vidēji  3000 izmaiņas sava meklētāja algoritmā. Protams, lielākā daļa ir ļoti nelielas izmaiņas, bet arī tās var radīt jūtamas izmaiņas Jūsu uzņēmuma mājaslapas pozīcijās Google rezultātos.

Ja Jūsu uzņēmumam ir mājaslapa un ieskatoties kalendārā redzi, ka ir 2021. gads, tad noteikti lasiet tālāk, lai uzzinātu kā sagatavoties jau esošajām izmaiņām un par to, kas vēl ir sagaidāms 2021. gadā?

Nedaudz iz’ algoritma vēstures.. Iespējams, ka esiet  dzirdējuši uzskatu par SEO kā nozares lēnu “izmiršanu”? Mēs varam iepriecināt, ka tas ir tikai mīts, kuru, iespējams, tautās palaiduši tie, kam SEO algoritmi ir kā cietais rieksts. Protams, daudzus gadus senāk SEO nozare bija vienkāršāk saprotama, uztverama un izpildāma. Sākotnēji pietika tikai norādīt savus atslēgas vārdus lapu virsrakstos un ierakstīt „meta keywords“ , lai pilnīgi pietiku pirmajām Google vai citas meklētājprogrammas pozīcijām. Diezgan vienkārši, vai ne?

Gadiem ejot, pārāk daudzi jau bija “uzķēruši” algortima būtību, un tādējādi tas tika uzlabots un kļuva sarežģītāks. Nepieciešams bija veikt papildus arī satura labojumus, kā saišu tīkla(link network) veidošanu, bet arī tas vēl bija samērā viegli un saprotami.

Tālāk rakstā iepazīstināsim Jūs ar SEO izmaiņām, kas ir gaidāmas 2021. gadā.

 

1. Pozīciju šūpoles

Pirmkārt, būs jāpierod, ka Jūsu mājaslapas pozīcijas bieži mainīsies saistībā ar biežajām SEO algoritma izmaiņām. Pat ja Jūs rūpējaties par savas mājaslapas SEO, pastāv iespēja, ka reitingi kristīsies. Par to nevajag uztraukties, jo, ja Jūsu SEO stratēģija un pieeja ir patiesi nopietna, tad neskatoties uz šo šūpoļu efektu, ilgtermiņā rezultāti un pozīcijas noteikti paaugstināsies.

 

2. Pirmā vieta būs vērtīgāka nekā jebkad

Pirmā vieta meklētājtīklos kļūst aizvien vairāk par jau mūsu pieminēto „Svēto Grālu“, kur SEO algoritmi mainās, konkurence pieaug, vietu skaits pirmajā Google meklējumu lapā samazinās. Izklausās spraigi, vai ne? Salīdzinoši bieži esam uzklausījuši mājaslapu īpašniekus sakām: "Man nav vajadzīga obligāti pirmā vieta, bet galvenais ir nokļūt starp TOP 10 organisko meklējumu rezultātiem, jo tad es būšu pirmajā lapā un dzīve izdosies". Mēs viņiem varam piekrist tikai daļēji, jo, diemžēl, lielākajam vairumam atslēgas vārdu meklējumu neeksistē 10 organisko meklējumu pozīcijas pirmajā lapā. Pirmos 3 rezultātus lielākoties aizņem maksas pay-per-click reklāmas (Google AdWords), līdz ar to organiskajiem meklējumiem pirmajā lapā paliek vairs tikai 7 pozīcijas. Bez pay-per-click Google mēdz ielikt saturu (BUJ, foto, uzņēmuma lokācijas kartē, u.c.), kas arī aizņem gana lielu laukumu un samazina organisko rezultātu vietu pirmajā lapā.

 

3. UX ir būtisks SEO faktors

UX (User experience) ir lietotāju pieredze, kas veidojas mājaslapas lietotājiem mijiedarbojoties ar tās elementiem (saturu, call-to-action, izvēlni jeb menu, u.t.t.). Tas attiecas vairs ne tikai uz mobilo dizainu (ja šis nav sakārtots Jūsu mājaslapā, tad ir pavisam pēdējais laiks tam pieķerties), bet tieši uz to, cik viegli lietotājam ir atrasties Jūsu mājaslapā. Piemēram, vai ir viegli redzēt menu, atvērt kontaktu sadaļu, vai vispārīgi saprast, ar ko Jūsu uzņēmums nodarbojas.

Mēs iesakam uzdot sev šādus jautājumus:

  • Vai lietotāji spēj viegli atrast Jūsu mājaslapā to, ko visbiežāk meklē? 
  • Vai mājaslapā notiek konversijas?
  • Vai ir viegli uztvert saturu dažu sekunžu laikā un vai tā izkārtojums ir pārredzami loģisks?
  • Ja Jūs pats būtu sava uzņēmuma potenciālais klients, vai Jums patiktu sava mājaslapa?

Ja atbildes ir jā, tad pavaicājiet vēlreiz sev šos jautājumus un atbildiet kritiskāk. Ja atbilde pēc tam arī seko “Jā”, tad viss kārtībā. Ja šaubāties ar pozitīvas atbildes sniegšanu, tad pat neiesakām meklēt attaisnojumus, ka Jūs strādājiet B2B sektorā un klienti apskata mājaslapu tikai no galda datoriem un visi tāpat jau jūs zina. Mēs esam pārliecināti, ka tā nav. Jums jauni klienti noteikti ir svarīgi, vai ne tā? Ja Jūs nepievērsīsiet uzmanību UX, Jūs noteikti zaudēsiet ilgtermiņā.

 

4. Bagātība ir nišās

Pēc pasaules un arī mūsu pieredzes, neiesakām veidot apjomīgas mājaslapas vai portālus ļoti plašās un daudzās nozarēs. Kādā noteiktā jomā, viennozīmīgi, būs citu uzņēmumu mājaslapas ar labāku autoritāti uz SEO rezultātiem, kuru būs grūti, bet ne neiespējami, pārspēt. Veidojot apjomīgu mājaslapu Jūs variet zaudēt pozīcijas, jo Google nespēs uztvert Jūsu nozari un specifiku. Labāks risinājums plašas nozares gadījumā ir izveidot vairākas nelielas mājaslapas, kur katra ir veidota par savu nozari. Šādā veidā ir iespējams veidot detalizētākus un specifiskākus aprakstus, tādējādi palielinot iespējas sasniegt augstākus rezultātus pozīcijās. Ilgtermiņā ir arī pierādījies, ka ir jāizmanto "long tail keywords", jeb garāki un precīzāki atslēgas vārdi. Piemēram, atslēgas vārdam "automašīna" būs liela konkurence, bet fokusējoties uz atslēgas vārdu "lietotas automašīnas Jēkabpilī", sasniegt augstākas pozīcijas un lielāku mājaslapas apmeklējumu būs krietni vieglāk mazākas konkurences dēļ, kā arī šī klientu plūsma jau būs tendēta uz Jūsu pakalpojumu. 

 

5. Satura garums zaudējis nozīmi

Vairākus gadus atpakaļ eksistēja uzskats, ka, lai sasniegtu rezultātus, saturam jābūt vismaz 2000+ vārdu. Daļēji tā vēljoprojām ir dēvējama par patiesību. Loģika ir vienkārša - jo garāks teksts, jo vairāk tajā būs atslēgas vārdu. Bet vai tas vienmēr ir nepieciešams un vai vajag uz to iespringt? Mūsuprāt, nē. Piemēram, Jūs vēlaties atrast Googlē informāciju, kā ātri sasiet kaklasaiti, kad mīļotā jau nepacietīgi gaida pie durvīm. Kas Jūs vairāk interesēs - raksts ar 2000+ vārdiem un dusmīgi acu skatieni, kamēr to lasiet, vai raksts ar īsu ievadu un .gif animāciju vai video, kā to ātri sasiet divās minūtes? Galvenais, ko vēlamies teikt - neiespringstiet uz "maģisku veiksmes formulu", bet gan radiet unikālu saturu, kas sniedz reālu atbildi lietotāja meklējumam, jo lietotāju pieredzei būs aizvien lielāka nozīme SEO nozarē.

 

6. Bonusa ieteikumi labākiem SEO rezultātiem

Pētījumos ir iespējams uzzināt, ka uzņēmēji sāk domāt aizvien tālāk, augstāk, plašāk jeb globālāk, līdz ar to, arī par SEO ir jādomā tādā pašā veidā un no paša mājaslapas izveides vai SEO stratēģijas sākuma. Kāpēc aprobežoties tikai ar Latvijas tirgu, ja digitāli var sasniegt visu pasauli? Vistuvākais un ātrākais veids, kā to panākt,  ir mājaslapas tulkošana uz mērķauditorijas valsts valodu vai vairākām. Noteikti atcerieties arī par attiecīgu papildus domēnu iegādi šādā gādījumā. Mājaslapas iztulkošana ir Nr1 veids, kā panākt lielāku apmeklētāju plūsmu, kurai ir potenciāls pārvērsties Jūsu klientos!

Papildus ieteikumi, kas jūtami palielinās pozīcijas meklējumos un apmeklētāju plūsmu:

  • Atjaunot satura detaļas
  • Biežāk publicēt rakstus
  • Izmantot veco saturu atkārtoti
  • Publicēt video saturu
  • Saturs, saturs, kvalitatīvs saturs un vēlreiz saturs!

 

Ceram, ka esam raduši skaidrību par galveno, ko sagaidīt no SEO 2021. gadā. Ja Jums rodas kādi jautājumi par SEO vai mājaslapu izstrādi - droši sazinieties ar mums info@kg-dizains.lv vai 27771788.