Kā meklēt atslēgas vārdus mājas lapai?

Kā meklēt atslēgas vārdus mājas lapai?

Google turpina mīt uz mūsu papēžiem ar algoritmu atjauninājumiem, uzlabojumiem un tā sarežģīšanu. Kā meklēt atslēgas vārdus, kuri vislabāk draudzētos ar Google algoritmiem? Kā saprast, ka veiktās darbības sniegs atdevi? Vienkārši! Pie mainīgajiem Google algoritmiem viena lieta mājas lapu īpašniekiem ir palikusi nemainīga.  Ja Jūs vēlaties optimizēt savas vietnes meklēšanas rezultātu uzlabošanai un tādējādi konversiju skaita uzlabošanai (kas rada papildus apgrozījumu), tad noteikti ir jāveic : ATSLĒGAS VĀRDU IZPĒTI no A līdz Z.
 
Tālāk rakstā mēs esam apkopojuši galvenos soļus veiksmīgai atslēgas vārdu izpētei, kurus tālāk jau variet izmantot visās mārketinga aktivitātēs!

 

1.Solis: Izveidojiet sarakstu ar tēmām, kas ir par Jūsu darbību/biznesu.

Jums jāpadomā par savu nozari/uzņēmumu un jāpiefiksē 5-10 galvenie temati, kas ir būtiski saistībā ar Jūsu nodarbošanos. Šis solis ir būtisks, jo vēlāk palīdzēs iegūt precīzus atslēgas vārdus.

Ja Jums, piemēram, pieder digitālo pakalpojumu aģentūra, tad visticamāk būtu jādomā par saviem pakalpojumiem. Vēl viens variants ir pētīt pārdošanas rezultātus. Var slīpēt jau visbiežāk pārdotos pakalpojumus, vai tieši tos, kurus nepērk. Vai arī, ja Jūs, piemēram, rakstiet blogu, tad šie temati varētu būt visbiežāk apspriestie temati rakstos.

Pamēģiniet iedomāties sevi no klienta puses. Kādā veidā klients meklētu Jūsu pakalpojumus? Vienkāršs variants ir arī parunāties ar saviem draugiem un paziņām. Apjautāties, kā viņi meklētu šādus pakalpojumus, ja pēkšņi būtu radusies nepieciešamība.

Atgriežoties pie piemēra, ka Jums pieder digitālo pakalpojumu aģentūra, tālāk apkopotas dažas iespējamās lielās tēmas, kā tāda varētu tikt meklēta:

  • SEO (100-1K, zema konkurence)
  • Reklāma (1K-10K, zema konkurence)
  • Facebook reklāma (10-100, vidēja konkurence)
  • Mārketings (100-1K, zema konkurence)
  • Mājas lapu izstrāde (100-1K, augsta konkurence)
  • Digitālais mārketings (100-1K, vidēja konkurence)

Iekavās ir norādīti meklējumi vienā mēnesī(kur 1K nozīmē 1000, bet 10K ir 10 000), un konkurence ar šo atslēgas vārdu. Ar šiem datiem jau var noprast vai Jums šī sfēra ir būtiska un, vai to pietiekami meklē. No pieminētajiem atslēgas vārdiem, izbrīnu rada “Reklāma”, kur Latvijas mērogā ir samērā liels meklējumu skaits, bet zema konkurence. Iespējams tas ir tāpēc, ka atslēgas vārds ir pārāk plašs un nekonkrēts.

 

2.Solis: Apaudzējiet tematus ar atslēgas vārdiem.

Pirmajā solī Jūs izvēlējāties lielos tematus, no kuriem arī tiks veidoti atslēgas vārdi. Piemēram, izvēlēsimies “Mājas lapu izstrāde”. Tagad ir jādomā un jāpieraksta visas idejas, kas nāk prātā ar šo tematu. Nekautrējaties, rakstiet patiešām visu. Ir redzēti gadījumi, ka uzņēmēji gadiem izmanto nepareizus atslēgas vārdus, jo viņiem likās, ka klienti viņus meklē tā, bet faktiski tā nav. Piemēri:

  • Mājas lapu izstrāde
  • Mājaslapu izstrāde
  • Mājas lapu izveide
  • Mājas lapas cena
  • Profesionāla mājas lapas izstrāde
  • Lēta mājas lapas izstrāde

Šo sarakstu var turpināt, bet ir daži temati, kuriem ir grūti atrast paplašinājumus. Šī soļa mērķis nav atrast gala versijas atslēgas vārdiem. Mērķis ir "izgāzt" ārā uz papīra/klaviatūras visu, kas nāk prātā.

Vēlviena laba ideja ir sameklēt atslēgas vārdus, ar kuriem jau pašlaik Jūsu mājaslapa tiek atrasta. Lai to izdarītu ir jāizmanto tādi instrumenti, kā Google Analytics un Google Search Console. Prātīgāk un vieglāk ir popularizēt un noslīpēt atslēgas vārdu, kurš jau ir samērā labās pozīcijās, nekā mēģināt "izbīdīt" pilnīgi jaunu. Vienīgi, jāņem vērā, ka šiem pakalpojumiem jau ir jābūt pieslēgtiem pie Jūsu mājas lapas kā minimums 3 mēnešus, lai būtu dati ar kuriem strādāt.

 

3.Solis: Izpētiet saistītos meklējumus.

Iespējams, ka Jums iepriekšējā solī negāja tik labi kā gribētos, bet ziniet, ka noteikti vēl ir kādi atslēgas vārdi, kuri nenāk prātā. Dodieties uz www.google.lv un ierakstiet pirmajā un otrajā solī iegūtos atslēgas vārdus. Kad tas ir izdarīts, dodieties uz lapas leju un izpētiet saistītos meklējumus.

Google meklējums ar atslēgas vārdu mājas lapa

4.Solis:  Izmantojiet gan pamata, gan “long-tail” atslēgas vārdus

 

Pamata atslēgas vārdi parasti ir garumā līdz 3 vārdiem un ir īsi, konkrēti, savukārt, “long-tail” jeb garās astes atslēgas vārdi parasti ir kā minimums 3 vārdus gari.

Ir būtiski izmantot gan īsus pamata atslēgas vārdus, gan ar garo asti, tāpēc, ka tad var izdoties nosegt gan īstermiņa rezultātus, gan ilgtermiņa. Pamata atslēgas vārdiem ir lielāks meklējumu skaits, bet līdz ar to arī lielāka konkurence, savukārt, atslēgas vārdiem ar garo asti parasti ir zema konkurence un Jūs variet samērā ātri "pacelt" savus rezultātus ar tādu atslēgas vārdu.

Pat nemeklējot meklēšanas apjomu, kuram atslēgas vārdam, Jūsuprāt, ir lielāka konkurence?

  • Mājaslapa
  • Kur izveidot mājaslapu Jēkabpilī?

Ja Jūs izvēlējaties “Mājaslapa”, tad Jums ir taisnība. Lai arī pamata atslēgas vārdiem ir lielāka konkurence un meklēšanas apjoms, atklāti sakot, lielāka jēga būs no “Kur izveidot mājaslapu Jēkabpilī”.

Kāpēc? Tāpēc, ka lietotājs, kurš meklē jau tik specifisku frāzi, visticamāk labi zina, ko jau vēlas. Savukārt, lietotājs, kurš meklē “mājaslapa” iespējams meklē pavisam ko citu, kas neiekļaujas Jūsu interesēs.

Tātad vislabākais veids ir izmantot abu veidu atslēgas vārdus. Rezultātā Jūs iegūsiet ātrus rezultātus ar garās astes atslēgas vārdiem un ilgtermiņa rezultātus ar pamata atslēgas vārdiem.

Diezgan ērts rīks "long-tail" atslēgas vārdu atrašanai ir https://keywordtool.io/

Kā darbojas "long-tail" atslēgas vārdi vislabāk var aptvert izpētot zemāk redzamo attēlu. 

Long tail atslēgas vārdu grafiks

 

5.Solis: Pārbaudiet konkurentu atslēgas vārdus

 

Tikai tāpēc, ka konkurents kaut ko dara, nenozīmē, ka Jums arī tā ir jādara. Tieši tāpat ir ar atslēgas vārdiem. Ja Jūsu konkurentam kāds no tiem ir svarīgs, tas nenozīmē, ka Jums arī. Lai gan, izprotot konkurenta stratēģiju, Jums paveras lieliska iespēja vēlreiz izvērtēt savu atslēgas vārdu sarakstu.

Ja Jūsu konkurents labi ierindojas ar kādu atslēgas vārdu, kas ir Jūsu sarakstā, tad noteikti tam ir jāpievērš uzmanība. Noteikti arī neignorējiet tādus atslēgas vārdus uz kuriem tiešie konkurenti nav manāmi. Tā ir lieliska iespēja Jums paņemt kādu noteiktu tirgus daļu.

Lai izpētīt konkurentus ir divi veidi. Viens no tiem ir meklēt sev interesējošos atslēgas vārdus caur pārlūka privāto jeb “incognito” režīmu vai arī izmantot kādu no tīmeklī pieejamajiem instrumentiem, kā piemēram, SEMrush.

 

6.Solis: Izmantojiet Google AdWords Keyword Planner

 

Tagad Jums vajadzētu būt jau izveidotam tīri noslīpētam sarakstam ar atslēgas vārdiem. Lai šo sarakstu noslīpētu vēl vairāk, iesakam izmantot Keyword Planner. Tiesa gan, lai to izmantotu ir nepieciešams Google AdWords konts, ko var izveidot bez maksas un reklāmas var nepirkt.

Izmantojiet Keyword Planner, lai atzīmētu atslēgas vārdus, kuriem meklēšanas apjoms un konkurence ir pārāk liela vai maza. Bet pirms dzēsiet ārā kādu atslēgas vārdu, pārbaudiet to arī Google Trends, lai gan jāatzīst, ka Latvijas tirgū šis instruments nestrādā pārāk labi, jo ir maz datu specifiskiem atslēgas vārdiem. Pārbaude ar Google Trends dod iespēju prognozēt atslēgas vārda popularitāti pēc sezonas. Varbūt tagad tas ir neaktuāls, bet ap Ziemassvētkiem būs ļoti aktuāls.

 

7. Solis: Izmantojiet atslēgas vārdus

 

Visi zina, ka digitālajā vidē nepieciešami atslēgas vārdus, bet kā tos pielietot? Uz šo jautājumu ne visi var pilnvērtīgi atbildēt. Zemāk uzskaitīsim vietas, kur ir jēga tos norādīt un "iepīt": 

Virsrakstā jeb nosaukumā(title). Parasti ir iespējams norādīt katrai mājaslapas lapai vai aktualitātei(jaunumam). Virsrakstam būtu jābūt ar "Heading 1 tagu". Jums vajadzētu būt iespējai arī tekstā vietām norādīt "Heading tagus". Tikai neaizraujieties ar to izmantošanu. Ieteicams ir viens H1 tags lapā, 2 - H2 tagi, H3 un pārējos var jau izmantot vairāk. 

"Meta title" un "Meta description". Šajos laukos obligāti kaut kur ir jāiekļauj atslēgas vārdi, lai sasniegtu labākus rezultātus.  Ja šos laukos neaizpilda, tad Google parasti paņem lapas/jaunuma virsrakstu un pirmo rindkopu no teksta, kas ne vienmēr var kārtīgi izklāstīt saturu. 

Saturā. Protams, ka atslēgas vārdi ir jāiekļauj arī saturā. Jāņem vērā, ka nedrīkst arī ļoti aizrauties ar atslēgas vārdu biežumu, jo Google to var uztvert par pārkāpumu jeb "Keyword stuffing". Arī neloģiski raksti pilni ar atslēgas vārdiem Googlei vairs nepatīk, jo tās algoritms piefiksē kādu pienesumu tas ir devis lasītājam. Lai arī nav zināms, kāds ir perfektais atslēgas vārdu biežums, tos var pārbaudīt šeit

Augstāk minētie lauki ir obligāti, lai sasniegtu rezultātus. Protams, nevajag aizmirst arī sociālajos tīklos "iepīt" atslēgas vārdus. Ja niša ir brīva un Jūsu mājaslapai ir zema autoritāte Google acīs, tad sociālo tīklu ieraksts var parādīties pirmais. Vēlams ir arī bilžu nosaukumos rakstīt, kas ir redzams bildē, nevis atstāt "IMG_0498.jpg". Ja Jūsu vadības panelis mājaslapai atļauj, tad var norādīt arī attēla "alt-text", kurā arī ir jāapraksta, kas ir redzams attēlā. Ja gadījumā Jūsu mājaslapas vadības panelis to nedara automātiski, tad ir jākoriģē saites jeb "URL", ievietojot atslēgas vārdus. 

Tas arī viss, saraksts ir gatavs!

 

Apsveicam! Jums tagad ir saraksts ar atslēgas vārdiem, kas palīdzēs fokusēties pareizajos virzienos un palīdzēs iegūt gan īstermiņa, gan ilgtermiņa rezultātus. Ņemiet vērā, ka šis saraksts nav mūžīgs. Mūsdienu vide ir mainīga, un šo sarakstu vajadzētu pārskatīt reizi ceturksnī vai pusgadā, lai sasniegtu vēl labākus rezultātus. 

Par jebkādiem SEO, atslēgas vārdu vai mājaslapas izstrādes jautājumiem droši sazinieties ar mums!

 

Sazināties ar mums