10 visbiežākās kļūdas interneta veikaliem

Interneta veikala izveidošana ir lieliska iespēja nopelnīt pasīvus ienākumus. Iedomājaties -  ja Jums ir interneta veikals, Jums nav nepieciešams īrēt lielas telpas, veikt lielus maksājumus par komunālajiem pakalpojumiem, algot pārdevējus u.t.t. Salīdzinot ar klasisku veikalu, interneta veikalam noteikti ir lielāka peļņa un mazāki izdevumi, kas protams dod iespējas palielināt vēl vairāk pārdošanas apjomus.

Tomēr veiksme tiešsaistes biznesā ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Vienkārši izveidojot savu interneta veikalu, tas nenesīs peļņu. Darbojoties e-komercijas biznesā, vairākas lietas var noiet greizi.

Šajā rakstā ir aprakstītas desmit visbiežākās kļūdas, kas pieļautas, uzsākot e-komercijas biznesu. Turpiniet lasīt, lai uzzinātu šīs kļūdas, kuras jums nekad nevajadzētu pieļaut, uzsākot un palaižot e-komercijas vietni jeb interneta veikalu.

 

1 - Klientu atbalsta risinājuma trūkums

Daudzi e-komercijas aizsācēji pieņem, ka, tā kā patērētāji pērk tiešsaistē, viņiem nav vajadzīgs klientu atbalsts. Klientu atbalsta risinājums ir nenovērtējams ieguldījums e-komercijas vietnē. Ņemiet vērā, ka labs klientu atbalsts nozīmē reāli palīdzēt klientiem, un tā ir labākā izvēle.

Vairākas priekšrocības nāk ar labu klientu atbalsta sistēmu jūsu tiešsaistes biznesam. Ņemiet vērā, ka klientu atbalsts palielina jūsu klientu uzticību un tādējādi arī lojalitāti. Turklāt klientu atbalsta sistēma, piemēram, tērzēšanas(čata) platforma, ievieš humānu aspektu, kam ir izšķiroša nozīme tiešsaistes darījumos.

Tāpēc ir svarīgi ieviest uz tērzēšanu balstītu klientu atbalsta sistēmu. Klientu atbalsta risinājums var kalpot arī kā jūsu zīmola mārketinga platforma. Izmantojot klientu atbalsta dienestu, klienti var iesniegt sūdzības un uzdot jautājumus, ja tādi ir.

 

2 - Nepietiekamu produktu attēlu un video ievietošana

Interneta veikals vairāk balstās uz vizuāliem attēliem, nevis uz teksta aprakstiem. Potenciālie klienti vēlas redzēt pēc iespējas vairākus produkta attēlus no dažādiem rakursiem. Video apskats arī ir vēlams, lai palīdzētu klientiem pieņemt lēmumu par pirkumu. Ja Jums nav iespējas izveidot video apskatu, tad vismaz ievietojiet fotogrāfijas lielā daudzumā un kvalitatīvu aprakstu.

Produktu videoklipiem piemīt neticamas spējas, kad runa ir par ieinteresētu klientu ģenerēšanu un pieaugošām konversācijām. Video palīdz klientiem izprast produktus. Statistika rāda, ka izredzes iegādāties produktu palielinās par 64–85% pēc tam, kad potenciālais pircējs ir noskatījies video.

Produkta video palīdzēs arī ar SEO(pozīciju meklējumu rezultātos), jo Google un citas meklētājprogrammas mīl videoklipu izmantošanu. Esošie klienti var arī dalīties(share) videoklipu, radot jums vairāk potenciālo pirkumu. Kā saka, attēls ir vairāk nekā 1000 vārdu vērts. Paceliet to līmeni augstāk, izmantojot produktu video savam interneta veikalam!

 

3 - Nepareiza hostinga izvēle

Jūsu interneta veikalam jāizvēlas labs risinājums. Hostinga kvalitāte ir viens no vadošajiem parametriem mājaslapas ielādes ātrumā. Jūsu mājaslapai ir jābūt ātrākai un stabilākai kā konkurentu lapām!

 

Uzdodiet sev šādus pamatjautājumus:

  • Kādas ir izmaksas?
  • Vai pakalpojumu sniedzējs piedāvā pielāgojamus risinājumus?
  • Vai ir klientu atbalsts, kas pieejams pēc vajadzības?
  • Apsveriet servera veiktspēju un ierobežojumus

 

4 - Analytics rīku iespēju ignorēšana

Analītikas rīki ir spēcīgi veiktspējas uzlabošanas līdzekļi, un jūs nevarat atļauties tos ignorēt. Tie sniegs jums datus par Jūsu mājaslapas auditoriju, palīdzot noteikt potenciālos klientus. Analītikas rīki palīdz palielināt pārdošanas apjomu un zīmola atpazīstamību. Citiem vārdiem sakot, analītikas rīki palīdzēs Jums uzzināt daudz informācijas par jūsu biznesu un klientiem.

Izvēloties mājaslapas analītikas rīku, varat apsvērt bezmaksas un maksas rīkus. Zināmākais no bezmaksas rīkiem ir Google Analytics, kura iespējas tiek piedāvātas bez maksas. Papildu funkcijām varat izvēlēties apmaksātus tīmekļa analītikas rīkus.

 

Daži svarīgi rādītāji, kas jāapsver:

  • Apmeklētāju skaits, kuru Jūsu vietne reģistrē ik stundu, dienu, nedēļu mēnesī vai pusgada laikā.
  • Lapas, kuras tiek visvairāk skatītas - tas ļauj uzzināt populārāko saturu un veikt secinājumus
  • No kurienes nāk jūsu klientu plūsma: sniedzot labu iespaidu par to, kur reklamēties vairāk
  • Vietnes atlēcienu līmenis(bounce rate) sniedz jums ieskatu, kāpēc cilvēki iziet no jūsu lapām
  • Atslēgvārdi un frāzes, pēc kuriem Jūs klienti atrod

Mēs iesakam izmantot tīmekļa analītikas rīkus. Tie jums palīdzēs pieņemt stratēģiskus lēmumus.

 

5 - Norēķinu procedūru vienkāršošana

Lai palielinātu interneta veikala ieņēmumus, apsveriet iespēju optimizēt norēķinu procesu. Šis uzlabojums ir ļoti svarīgs. Lai palielinātu interneta veikala peļņas līmeni, norēķinu procesam jābūt pēc iespējas vienkāršākam un ātrākam, lai klients neaizbēgtu saskaroties ar grūtībām.

 

Dažas no stratēģijām ietver:

  • Atpazīt klientu, kurš atgriežas, un ļaut pāriet uz ar veco groza saturu uz norēķinu procedūru
  • Ievietojiet norēķinu progresa joslu, lai klientam pateiktu, kādi pasākumi ir atlikuši
  • Nodrošiniet vienmērīgu pāreju no produkta lapas uz norēķinu lapu
  • Pielāgojiet norēķinu procesu klienta prioritātēm
  • Pārbaudiet šo procesu uz sev tuvākajiem cilvēkiem un palūdziet atsauksmes.

 

6 - nepareiza mērķauditorijas atlase

Esam pārliecināti, ka neskaitāmas reizes esat dzirdējuši par mērķauditorijas atlasi. Tomēr lielākajā daļā e-komercijas vietņu šī kļūda tiek pieļauta jau pašā darbības sākumā. Citiem vārdiem sakot, interneta veikals tiek izveidots bez skaidras mērķa auditorijas. Tā ir viena no sliktākajām kļūdām, kuru var pieļaut veidojot interneta veikalu. Ja Jūs pārdodiet ne saviem klientiem, pārdošanas apjomi neuzlabosies.

Lai pārliecinātos, ka mērķauditorija ir īstie klienti, vispirms izprotiet produktu. Kādu problēmu produkts atrisina? Balstoties uz savāktajiem datiem, noformējiet pircēja personību un atlasiet klientus. Kā iespējamie parametri ir – vecums, dzimums, lokācija, tautība, ģimenes stāvoklis, u.t.t.

 

7 - Pareiza mārketinga plāna nepieciešamības ignorēšana

Jūsu tiešsaistes veikalam ir nepieciešams arī labs mārketinga plāns. Atbilstoša mārketinga plāna izstrāde ir biedējošs uzdevums lielākajai daļai tiešsaistes uzņēmumu īpašnieku. E-biznesa mārketinga plānā jāiekļauj vairāki komponenti. Visu šo komponentu mērķis ir palielināt jūsu e-komercijas veikala pārdošanas apjomus. Katrai no sastāvdaļām, kas tiek ņemtas vērā, plānojot mārketingu, jābūt izmērāmai ietekmei uz jūsu pārdošanas apjomiem. Dažas tiešsaistes veikala mārketinga stratēģijas ietver Pay-Per-Click reklamēšanu, e-pasta mārketingu, satura mārketingu, sociālos medijus un saišu veidošanu.

Tomēr e-komercijas veikala īpašniekiem mārketinga plāna izveidošana ir biedējošs uzdevums. Jūs varat apsvērt iespēju nolīgt uzņēmumu, kas sniedz mārketinga pakalpojumus. Tas ļauj Jums koncentrēties uz lietām, kas ir vissvarīgākās.

 

8 - Klientu atsauksmju sadaļas nepievienošana

Mūsdienu patērētāji, pieņemot lēmumu par pirkumu, paļaujas uz iepriekšējām pircēju atsauksmēm. Atsauksmju sindroms ir izplatījies visā internetā, kļūstot par spēcīgu sociālo pierādījumu, lai pārliecinātu pirkt produktus. Pētījums parādīja, ka vairāk nekā 70% tiešsaistes pircēju paļaujas uz vērtējumiem vai pārskatiem, lai pieņemtu lēmumu par pirkumu.

Ir ļoti svarīgi savā interneta veikalā ievietot atsauksmju sadaļu. Atsauksmes piedāvā patiesu vērtību klientiem. Tās palīdz veidot uzticēšanos un reputāciju, kas ir svarīgi vērtējumi pircējiem tiešsaistē.

Lai rosinātu klientu atsauksmes, pēc produktu piegādes nosūtiet viņiem draudzīgus e-pastus. Turklāt atcerieties, ka klients atvēl Jums savu laiku, lai aizpildītu atsauksmes formu, tāpēc veidojiet to pēc iespējas vienkāršāku. Ir iespēja arī mudināt klientus uz atsauksmes uzrakstīšanu piedāvājot pretī atlaižu kuponus nākamajam pirkumam.

 

9 - Slikta navigācija

Jūsu tiešsaistes veikala apmeklētāji vēlas, lai varētu ērti pārvietoties vietnē. Pārliecinieties, vai vietne ir draudzīga mobilajām ierīcēm un vai saites(linki) darbojas pareizi. Laba navigācija vietnē noteikti nodrošinās Jums lielāku atdevi. Vienkāršojiet izvēlnes(menu) struktūru tā, lai tā atbilstoši vadītu tiešsaistes apmeklētājus. Pogām aicinājums uz darbību(call to action) jābūt viegli redzamām. Tās mudina apmeklētāju rīkoties atbilstoši - pirkt. Vietnes izvēlnēm izmantojiet skaidru un stimulējošu valodu.

 

10 - nepietiekamas meklēšanas iespējas

Pārliecinieties, ka klienti var meklēt, izmantojot dažādus atslēgvārdus. Labas meklēšanas iespējas nodrošina, ka nepalaidīsit garām nozīmīgus klientus. Lai to panāktu, optimizējiet produktu aprakstus un pārliecinieties, ka izmantojat atslēgvārdu izpētes rīkus.